26 Haziran 2022 Pazar

YANGIN VAR! DEMEDEN ÖNCE BİLMEN GEREKENLER VAR... SEN DE GÖNÜLLÜ OL, YEŞ...

Sen de Orman Yangını Gönüllüsü olup. Orman Yangınları çıktığında yetkililere destek olmak istersen önce kendi can güvenliğin için ve tabi orada faydalı olabilmen için bilgi sahibi olmalısın. Bunun için OGM'nin düzenlediği eğitime katılabilirsin. İşte linki: https://www.ogm.gov.tr/tr/Sayfalar/orman-yanginlari-gonullusu.aspx

Ben bu eğitimi aldım ve artık daha bilinçli bir orman gönüllüsü oldum. Göreve hazırım, inşallah bu eğitime hiç ihtiyaç duymam dedim fakat maalesef bu eğitimi adlıktan bir kaç gün sonra maalesef çok büyük bir orman yangını başladı. Marmaris Yangını ve Köyceğiz Toparlar Yangını. İkisinin de mücadelesine yardıma gittik ve hakikaten eğitim almanın önemini çok daha iyi anladım.  Tüm eğitim süreci videoda. 
2,5 saat teorik eğitim ve sonrası pratik eğitim. Hortum kullanımı, Tırmıklama, Pentatlon Parkuru, Köpük Sıkma, Karşı ateş yakma, Yangın müdahale aracı eğitimi, Arazöz tanıtımı ve videonun sürprizi yangın keşif helikopter turu. Şimdiden iyi seyirler dilerim

 Orman Genel Müdürlüğü​ 'ne böyle bir özverili çalışma yaptıkları için sonsuz teşekkürlerimi yolluyorum. Ayrıca Marmaris yangınında insanüstü bir mücadele veren tüm ekiplere ve gönüllülere de binlerce kez teşekkürler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder