6 Mayıs 2020 Çarşamba

BERABER BÜYÜYORUZ | KATIL BUTONU DUYURUSU ve AÇIKLAMASI? | NEDEN AÇTIM?

Merhaba dostlar, katıl butonum açıldı. Abone ol butonun yanında ki katıl butonun bastığınızda sizi 1 dakikalık kısa bir video karşılayacak fakat bu videoda daha detaylı anlatmak istiyorum. Çok uzun olmayacak sonuna kadar izlemenizi rica edeceğim.


1- Katıl Butonu Nedir?
Katıl Butonu youtube’da izlediğiniz, sevdiğiniz içerik üreticisine destek olmak için aylık olarak düzenli şekilde yapabileceğiniz bir bireysel sponsorluk hizmetidir.


2- Türkiye’de olumsuz karşılanabiliyor. Neden?
Türkiye’de genelde para verip karşılığında eline somut bir ürün almadığın her harcama aslında çok fazla sorgulanır. Mesela bir telefona 10000 verebilir ama psikolijik bir danışmanlık hizmetine 400Lirayı çok görür. Havaya atılmış para gibi.
Bu yüzden Patreon, Gofundme ve bu Katıl butonu, bazı insanlar tarafından sanki para dileniyormuş gibi algılanıyor ülkemizde. Bu işi ilk yapanlar olarak bu algıyı değiştirme görevi de bize düşüyor
Dilencilik, çeşitli kötü niyetli ya da mecburi sebeplerle karşılığında hiçbir şey vermeden başka bir insandan, geri ödememek üzere para istemek değil midir sizce?
Bu soruya cevabınız evet ise youtube’da çok büyük zaman ve emek harcayarak içerik üreten insanlara layık gördüğünüz mertebeyi bir kez daha düşünmenizi rica edeceğim.



3- Sen Katıl Butonu’nu neden açtın?

Kanalım katıl butonun açmaya hak kazandığında nedir ne değildir diye bir araştırdığımda şunu gördüm. Youtube Katıl butonuna basarak kanala üye olanlara yani para verenlere kademeli şekilde bazı ayrıcalıklar sunmamıza imkan sağlıyor. Katıla özel canlı yayınlar, katıla özel telefonla ya da sosyal medyada iletişim gibi gibi. Bu da bana çok rahatsız edici geldi ve bu bana göre değil dedim Sonra bir kaç takipçimiz, “Yaptığınız iş bizi çok mutlu ediyor. Bize çok iyi geliyor, hem sürdürülebilir olması için hem de destek vererek bizim de çorbada tuzumuz olması için kanala katılarak üye olmak istiyoruz” dediklerinde insanların karşılık beklemeden de destek vermek istediklerini farkedip katıl butonunu açmaya karar verdim.
Katıl butonu ile elde ettiğim gelirini ekipman yenileme ve uzak bölgelerdeki yeni hayat röportajları için maddi kaynak olarak kullanmayı düşünüyorum.



4- Katıl butonuna özel para vererek üye olanlara ne gibi ayrıcalıklar sunacaksın?
Youtube katıl butonuna özel bazı iltimaslar sunmamızı sağlıyor. Mesela kamera arkası görüntüler, özel canlı yayınlar, canlı yayınlarda sadece üyelere yorum yazma imkanı vs. Bu bana çok tatsız geldi açıkçası. Bizi bu zamana kadar izleyen, abone olan, reklamlara tahammül eden insanlara bir haksızlık adeta. Bu yüzden ben Katıl Butonuna basarak kanala üye olan kişilere böyle özel iltimaslar sunmayacağım. Belki arada küçük sürprizler, arada toplantı mahiyetinde onlara katıl gelirleriyle neler yaptığımı anlattığım toplantı tadında canlı yayınlar olabilir. Burda en önemli nokta şu. Katıl butonuna özel içerik üretemem çünkü ona ayırdığım zamanda beni bugüne kadar karşılıksız destekleyen insanların hakkına girmiş hissederim kendimi.



5- E o zaman insanlar sana neden katılsın ki(üye olsun ki) ?
Yukarıda ki soruda belirttim. Ben bu geliri yine Youtube u geliştirmek için kullancağım, yeni röportajlar ve ekipmanlar için harcayacağım. Katılan insanlar da yeni videoların çekilmesinde çorbada tuz sahibi oldukları için manevi mutluluk duyacaklar. Benim temel amacım hayatlara dokunmak ya, üyeler de hayatlara dokunacaklar bu vesileyle. Örnek vermek istiyorum. Bize dron hediye eden Vural abi, Gopro alan Engin abi, kaç bölüm çektim ve sizlere ulaştırdım sayısını bilmiyorum. O videoların size ulaşmasınız sağlayan Vural abi ve Engin abi de sizlerin hayatlarına dokunmadı mı? İşte olay bu “kanala katılanlar” eğer bu duyguları hissedecekse katılacaklar. Konu bundan ibaret Herhangi bir mecburiyet zorlama yok, üye olanlar da olmayanlar da aynı kanalı, aynı Tolga’yı, aynı videoları izlemeye devam edecek :) :) :)
Sevgiler Saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder