25 Mayıs 2020 Pazartesi

TERSİNE GÖÇ HAKKINDA SORU - CEVAP BÖLÜM 2 | BAZI CEVAPLARDA YENİDEN AYDI...

Tersine Göç Başlıklı Soru cevap videomuzun 2.Bölümüne hepiniz hoşgeldiniz. Dakika dakika sorulan sorular ve cavapları aşağıda verilmiştir.. Süreniz 36 dakika istediğiniz sorudan başlayabilirsiniz :) İyi dinlemeler. Umarım cevaplarım size de ışık tutar.
Kanalı Desteklemek için KATIL BUTONU: https://bit.ly/2xpzUBn

00:01 iki kişilik bir aile bir emekli parasıyla(2200 tl) bahçeli bir köy evi kiralayıp yaşana bilirmi.🌷

02:12 Merhaba almanyada yasiyorum, ilk sorum burda dogup bügüdügüm icin cok zorluk cekermiyim bu asamada, daha cok resmi dairelerde veya halkin icinde? Dislanmam tabii ondan eminimde ama yapim asamasi vs.? Mesela ege degilde doguda bi köyü tercih etsem? Cokmu absurd düsünüyorum.. acaba sizler gibi bu hayati yasayan insanlarin fikri hangi yönde? Cok tesekkür ederim simdiden✨

03:58 bir kadın olarak kendim için de planlar yapmak adına. Eşiniz herhangi bir işle ilgilenmiyor mu? Ya da kadınlar neler yapıyorlar?

04:56 biz bu sene muğlaya taşınmayı düşünüyoruz muğla da ortaca bölgesinde tanıdığınız biri var mı? Ev kiralamayı düşünüyoruz

05:30 Sen geçimini nasıl sağlıyorsun ?

05:45 Çiftçiler gününüz kutlu olsun

05:57 Tolga merhaba siz 5 kişilik bir ekip olmuşsunuz ama bizim gibi kimseyi tanımayan ve hiç yakını olmayanlar zorlanır mı

07:53 Mesela videolarda pek köylüler yok uyum sorunu mu var

08:23 Fiyatlar çok pahalı gibi nasıl bahçeli bir ev alınabilir

08:30 Bir ailenin kendi kendine yetebileceği köy hayatı için arazi ne kadar olmalı

09:19 Dalaman'a göç etmeyi düşünüyoruz. Memur için yaşam şartları uygun mu?

10:11 Ev buldunuz mu

10:19 Tolga Bey, köy okullarının durumlarına dikkat çekmek gerek diye düşünüyorum. Hatta çevremizdeki köylerin terk edilmiş okullarını gezip epeyce görüntü biriktirdim. Köy meydanlarında da kahve+cami+bakkal+okul dörtlüsünden üçü devam ediyor ama okullar çürümeye terk edilmiş durumda(taşımalı sistemle çocukları kargo gibi taşıyorlar)

11:19 Bende Bodruma yakın bir köyden köy evi arıyorum..Artık bu kadar tüketimin çok olduğu bir dönemde herkesin kendi üretimini kendisi yapmalı diye düşünüyorum.. Sıralamam değişti. İkiz 7 yaşında kızlarım var onlar Benden de çok istiyor.. Eşim ve ben emekliyiz.. Üstelik bahçe ve üretim işlerinden çok iyi anlıyorum.. Sizcede yapılamazmı?

12:20 Ben 3 sene önce eşimle beraber ahşap ev yaptık. Sadece ikimiz. En ucuz tahtadan çıkma pencere ve camlardan. Yevmiye ile çalışarak geçimimi sağlıyorum. Benim gibiler çok var. Parası bol olanlardan vazgeçip gerçekten bu hayata gönül vermiş ve köylü ile beraber çalışan insanlara da yer verecek misiniz?

13:28 köyde yaşayan arkadaşların geçimini (elektrik faturası vb.)nasıl ve nereden karşılıyorlar ???

14:11 Benim için Eğitim önemli, gördüğüm kadarıyla cocuklar evde Ekolojik bir eğitim alıyorlar Ebeveynlerle beraber Köyde Kreş ve Okul varmı? ilerde Cocuklar Okula gidecekler Ebeveynler olarak düşünceleriniz nelerdir??? Simdiden Teşekkürler

14:45 Bitkilerinize hiç ilaç atmıyor musunuz yoksa bilinçli ilaçlama yapıyor musunuz

15:33 Benim sorum topraksız tarım ile ilgili ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında ? Yapmayı düşünüyorum sizin fikriniz nedir?

17:08 Sadece ciftcilik yaparak gecinecekler için Mustafa toplum destekli tarım önermişti. Hem maliyet hem de işi öğrenmek açısından değerlendirirsek ilk önce tarım mi yoksa hayvancilik mi yapmayi önerirsiniz? Bu tarz bir yerde minimal yaşam için aylık ne kadar kazanmak lazım?

19:25 merhabalar onumuzdeki 3 yil icin nasil bir iş planiniz var. Nasil bir hayat surdurmeyi planliyorsunuz.

21:10 Benim merak ettiğim kendi adıma bu genç nesil ailelerini böyle bir hayatı seçmek istediklerine nasıl ikna edebilir ? Bunu yapan kişiler var mı ? Varsa hangi zorlukları göze alarak devam ettirdiler ?

23:56 Merhabalar, patatesler ne durumda? Ben de saksıda sizi örnek alarak yetiştiriyorum. Bir de videolarınızın birinde tarlada ki mısır saplarını toprağa yatırmıştınız, sonuç ne oldu? Sağlıklar ve kolaylıklar diliyorum size gençler herşeye rağmen, herkese rağmen her zaman heyecanlı ve enerjik olmanıza çok seviniyorum. Sevgller herkese.

25:21 5seneye kadar istıyoruz dalamana yerlesmwk ama iş güç saglık sgk. bız burda sanayı bolgesı alışmısız fabrıkalarda calışmaya sıfırdan orda ac kalırmıyız. iş tutturabılırmıyız. off off ki ne off

27:31 Siz ve çevrenizdeki örnekler hep biraz daha hayatı deneyimlemis profilde kalıyor. Peki daha 25 yaş altında, üniversiteden yeni mezun vs gibi kitle için bu hayata erken yönelme, başlama avantaj-dezanavantajlari sizce nedir? Sizin gözünüzden yorum ne olurdu?

28:46 Dalaman'a yerleşmeniz bir yıla yaklaşıyor. Bir yılın muhasebesi nasıl? Neler değişti bakış açınızda, hem olumlu hem olumsuz anlamda. Yaşadığınız zorluklar ve içinde bulunduğunuz durumun sürdürülebilirliği zaman sizi gelecek ile ilgili sorgulamalara kuşkular itiyor mu?

#tersinegöç #sıksorulansorular #sorucevap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder